Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

    Ramowy rozkład dnia

     

       6:00-8:00

    Schodzenie się dzieci.

    Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym.

    8:00-8:15

    Śniadanie, czynności higieniczno-sanitarne.



    8:15-9:00

    Zabawy indywidualne i w grupach:

    • korzystanie z gier i układanek stolikowych,
    • zabawy zorganizowane w kole przy muzyce,
    • prace porządkowe w sali,
    • zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
    • ćwiczenia poranne.

    9:00-10:00

    Zajęcia edukacyjne w sali lub na powietrzu prowadzone wg planów miesięcznych opracowanych przez nauczycieli poszczególnych grup
    w oparciu o podstawę programową.

    Rozwijanie różnorodnych obszarów rozwoju dziecka: fizycznego, emocjonalnego, społecznego i poznawczego.

    10:00-10:15

    II śniadanie.


    10:15-11:30

    Zabawy dowolne na placu przedszkolnym. Spacery, wycieczki.

    W zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację.

    Prace plastyczne.

    Zajęcia w ramach indywidualizacji.

    11:30-11:45

    Przygotowanie dzieci do obiadu:

    • wdrażanie dzieci do samoobsługi,
    • wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych.

    11:45-12:10

    Obiad:

    • praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
    • zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
    • dbanie o utrzymanie czystości na stolikach.

    12:10-13:45

    Odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek relaksacyjnych oraz muzyki relaksacyjnej. Zajęcia edukacyjne w sali lub na powietrzu prowadzone wg planów miesięcznych opracowanych przez nauczycieli poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową.

    Zabawy według inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych.

    13:45-14:00

    Przygotowania do podwieczorku. Wdrażanie dzieci do samoobsługi.

    14:00-14:15

    Podwieczorek.




    14:15-15:00

    Realizacja propozycji dzieci i nauczycieli:

    • w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,
    • praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym i wychowawczym,
    • zajęcia specjalistyczne,
    • zajęcia dodatkowe, zabawy wg inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych,
    • gry i zabawy ruchowe,

    Zajęcia w ramach indywidualizacji.


    15:00-16:30

    Zabawy według zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i w kącikach zainteresowań.

    Rozchodzenie się dzieci.

    Data dodania: 2018-09-27 18:42:52
    Data edycji: 2018-09-27 18:44:46
    Ilość wyświetleń: 1909

    Bo pewnie jest tak, że w prawdę trzeba wierzyć,

    a w bajkę chce się wierzyć; w bajkę i ładny sen.

    I to się nazywa marzenie.

    Janusz Korczak

    Partnerzy

    Bądź z nami
    Aktualności i informacje
    Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
    Biuletynu Informacji Publicznej
    Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej