Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Ramowy rozkład dnia

 

   6:00-8:00

Schodzenie się dzieci.

Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym.

8:00-8:15

Śniadanie, czynności higieniczno-sanitarne.



8:15-9:00

Zabawy indywidualne i w grupach:

  • korzystanie z gier i układanek stolikowych,
  • zabawy zorganizowane w kole przy muzyce,
  • prace porządkowe w sali,
  • zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
  • ćwiczenia poranne.

9:00-10:00

Zajęcia edukacyjne w sali lub na powietrzu prowadzone wg planów miesięcznych opracowanych przez nauczycieli poszczególnych grup
w oparciu o podstawę programową.

Rozwijanie różnorodnych obszarów rozwoju dziecka: fizycznego, emocjonalnego, społecznego i poznawczego.

10:00-10:15

II śniadanie.


10:15-11:30

Zabawy dowolne na placu przedszkolnym. Spacery, wycieczki.

W zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację.

Prace plastyczne.

Zajęcia w ramach indywidualizacji.

11:30-11:45

Przygotowanie dzieci do obiadu:

  • wdrażanie dzieci do samoobsługi,
  • wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych.

11:45-12:10

Obiad:

  • praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
  • zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
  • dbanie o utrzymanie czystości na stolikach.

12:10-13:45

Odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek relaksacyjnych oraz muzyki relaksacyjnej. Zajęcia edukacyjne w sali lub na powietrzu prowadzone wg planów miesięcznych opracowanych przez nauczycieli poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową.

Zabawy według inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych.

13:45-14:00

Przygotowania do podwieczorku. Wdrażanie dzieci do samoobsługi.

14:00-14:15

Podwieczorek.




14:15-15:00

Realizacja propozycji dzieci i nauczycieli:

  • w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,
  • praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym i wychowawczym,
  • zajęcia specjalistyczne,
  • zajęcia dodatkowe, zabawy wg inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych,
  • gry i zabawy ruchowe,

Zajęcia w ramach indywidualizacji.


15:00-16:30

Zabawy według zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i w kącikach zainteresowań.

Rozchodzenie się dzieci.

Data dodania: 2018-09-27 18:42:52
Data edycji: 2018-09-27 18:44:46
Ilość wyświetleń: 263

Bo pewnie jest tak, że w prawdę trzeba wierzyć,

a w bajkę chce się wierzyć; w bajkę i ładny sen.

I to się nazywa marzenie.

Janusz Korczak

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button